5 redenen waarom je vandaag nog moet starten met reviews

De laatste jaren is het belang van reviews gegroeid. Reviews zijn feitelijk de digitale variant van mond-tot-mondreclame. Hieronder lees je vijf redenen waarom je vandaag nog moet starten met he gebruiken van reviews.

​Cliënten vragen om reviews

Tegenwoordig zijn mensen steeds meer op zoek naar reviews. Zodra een potentiële cliënt jouw kantoor heeft gevonden is de volgende stap het overtuigen van de cliënt. Dat kunnen anderen beter dan jijzelf. Uit onderzoek blijkt dat 70 – 80% van de mensen die online een dienst aanschaft, reviews bekijkt voordat ze tot de aanschaf over gaan.

Foto

Reviews zorgen voor extra omzet

Doordat het gebruik van reviews resulteert in nieuwe cliënten, zorgt het gebruik ervan ook voor extra omzet. Het is natuurlijk zonde om extra omzet dat vrij gemakkelijk gegenereerd kan worden links te laten liggen!

Reviews zijn goed voor de interne organisatie

​Naast het feit dat reviews van belang zijn voor het winnen van potentiële cliënten is het ook behulpzaam voor de interne organisatie. Op basis van de ervaringen van cliënten die worden geuit in de reviews kan namelijk de interne organisatie worden aangepast. Cliënten vallen soms (kleine) zaken op die door een kantoor over het hoofd of als niet heel belangrijk worden gezien. Door het gebruik maken en analyseren van reviews kan daarmee de interne organisatie(structuur) worden verbeterd.

Google hecht veel waarde aan reviews

​Door de digitalisering is het gebruik van internet steeds belangrijker geworden. In plaats van iets op te zoeken in een boek of door het te vragen aan bekenden, wordt tegenwoordig snel even gezocht op Google. Er kan ook wel gesproken worden van een ‘generatie Google’ die opgroeit en niet anders weet dan dat je op internet eindeloos producten en diensten kunt vergelijken. Om in deze veranderende wereld mee te (blijven) doen is online vindbaarheid essentieel. Het koppelen van reviews aan de website van een kantoor zorgt ervoor dat de website beloont wordt door Google. Deze beloning komt de vindbaarheid van jouw kantoor ten goede.

Het gebruik van reviews wordt steeds normaler, voorkom dat je achterloopt

Samenhangend met het vorige punt is het feit dat reviews steeds belangrijker worden in het dagelijks leven. Zoals het een aantal jaren geleden duidelijk werd dat het hebben van een website cruciaal kan zijn in de bedrijfsvoering, is een goede website tegenwoordig steeds minder waard als er geen reviews op staan. Uit onderzoek is gebleken dat consumenten een website waarop reviews staan 12 keer betrouwbaarder vinden dan een website zonder. Een goede website is van essentieel belang, maar zonder verificatie van de gegeven informatie blijft de betrouwbaarheid lastig in te schatten. Daarbij gebruiken op dit gebruiken al 1.300 advocaten reviews, waar wacht jij nog op?

Post by Beheerder

Comments are closed.